Asyiqin Ismadi : Alhamdulillah , nasib baik selamat :)
Blog ini adalah cerita yang diungkapkan dengan indah dan menjadikan aku yang pernah menjadi manusia , kembali manusia .

Sunday, August 28, 2011

Alhamdulillah , nasib baik selamat :)

Assalammualaikum . Selamat Pagi .

Betul lah orang kata malang tak berbau , walaupun kita dah berhati-hati, stiil kena jugak . gua yang alaminya sendiri . gerek ak ayat gua ? gua pendekkan cerita . Semalam , gua buka dengan Amy . Lepas buka , dia ajak gua pergi bandar . cari sandal katanya . Gua pon okay je sebab gua pon memang nak pergi dengan membe gua .     Dia balik rumah dulu , gua pergi rumah membe , nak drive kereta membe gua . Dalam perjalanan , gua telah disondol oleh kereta gila , yang reverse membabi buta tanpa melihat cermin sisi . lepas tu ,kereta gila ney terus lari  ,gua tak sempat nak kejar . kaki sakit kot ditindih moto gua . mula-mula gua okay je , lama-lama gua rasa bisanya datang . peh , nak meleleh airmata gua . gua buat ilek je . kang nanti Bang Amy dengan membe gua risau pulak . bajek ah . nasib baik Bang Amy ada , boleh tolong drive . kat bandar , gua cover jalan gua ,sakit memang ah , gua buat cool je . padahal .... gua banyak duduk dari jalan , baru gua perasan kaki gua luka . besar jugak ah .dekat buku lali sikit , dekat jari kaki sikit , kat siku sikit .patut lah pedih-pedih gituuuu . lama jugak ah gua kat bandar , pukul 11 lebih baru gerak balik . Gua cakap dengan mem besar , gua balik sebelum pukul 12 . Mem besar kata macam nih .

' Kalau pukul 12 lu tak sampai rumah , esok lu tak boleh buka dengan kawan lu '

Ayat mengugut yang buat gua kecut perut gila . gua cube sampai sebelum pukul 12 , tak sempat . pukul 12 lebih baru gua sampai rumah . tu pon akak gua dah ugut gua sama macam mak gua . what theeee ......
Sampai rumah , gua buat selamber je . bagitau mem besar gua kena sondol dan gua dapat hadiah bebelan . Yang penting , petang nanti gua tak boleh keluar dengan membe gua . Sedih kot , gua dah plan baik punya . Last-last tak jadi . How can ? Bapak gua tak tau pasal ney ,lu orang yang tahu , diam-diam je kay ? Motor gua rabak gila. Side mirror pecah , body depan calar , tempat pijak kaki bengkok . See ? Malang tak berbau doh , baru gua tauu .





*kaki kanan gua tak boleh bengkok . apa pon tak boleh --' . Terima kasih Bang Amy dengan semua Membe gua , tak sangka boleh keluar pergi bandar malam dengan korang :)

No comments:

Post a Comment