Asyiqin Ismadi : LEPAS
Blog ini adalah cerita yang diungkapkan dengan indah dan menjadikan aku yang pernah menjadi manusia , kembali manusia .

Friday, November 16, 2012

LEPAS



Assalamualaikum .

Pertama sekali , Selamat Hari Lahir Faradila . 

Semoga panjang umur , murah rezeki dan sihat selalu .

Semoga cemerlang dalam Stpm dan berbahagia bersama yang tersayang . 




Aku telah diamanahkan menjadi supir rasmi keluarga aku . 

Menurut semua perintah dari mem besar tanpa membantah . 

"Ngah , pergi sana . Mak nak beli bla bla bla...."

Ya , mak . Seorang anak yang comel mana memberontak apabila disuruhkan .

Jalan pergi bandar tu perkara biasa , meredah jalan sesak tu memang tak boleh elak . 

Sebab keluarga , maka diiyakan sahaja . 

Walau sesibuk mana pun aku , kebajikan mereka tetap aku jaga . Ceit ! 

Aku memang anak baik , wehuuu .




Bila memandu , aku ingat semua pesan bos besar .

Pertama , pakai seat belt pergi bandar . Kalau kena saman , bayar sendiri .

Kedua , jangan langgar lampu merah . Kalau kena saman , bayar sendiri . 

Ketiga , parking tepi jalan pakai kupon . Kalau kena saman , bayar sendiri .

Setakat ni , semua tu aku masih ikut . Sikit pon aku tak langgar . 

Tunggu aku ada kereta sendiri baru aku ingkar perintah . Hoho .

Oh , sebelum lupa . Safe journey ayah . 

Semoga selamat pergi dan selamat pulang . 

Jangan lupa gado-gadonya ya ! 

Anak-anak dan isterimu menunggu dengan tangan terbentang luas . 

Sekian . 

No comments:

Post a Comment