Asyiqin Ismadi : Apa nama , apa nama .
Blog ini adalah cerita yang diungkapkan dengan indah dan menjadikan aku yang pernah menjadi manusia , kembali manusia .

Thursday, August 9, 2012

Apa nama , apa nama .

Assalamualaikum . baca tajuk guna slanga kedah cikgu mail .

Semua pasal kehidupan , hidup kau , aku , kita . mungkin . aku tak berapa pasti . yang pasti kau aku hidup dalam dunia yang sama . ya , sama . dugaan yang pastinya memalukan bila mana aku lupa nak masukkan gear bila trafic light dah hijau dan aku pulas minyak sekuat hati tapi motor aku tetap tak berjalan .  sebenarnya kalau nak diceritakan dugaan yang menimpa , sampai ke nafas terakhir belum cukup masa untuk diceritakan . manusia memang hidup penuh dengan dugaan . dugaan yang telah mematangkan seorang manusia , mungkin . walaupun tidak kesemua nya . sebahagian sudah cukup untuk membuktikan bahawa mereka bersyukur dengan dugaan yang menimpa . dugaan yang mematangkan manusia seperti aku misalnya , untuk memilih mana yang benar mana yang salah , berfikir sebelum bertindak , dan yang paling penting tahu menilai lelaki mana yang layak menjadi imam kala aku bergelar isteri lelaki yang layak menjadi bapa untuk anak-anak aku nanti dan lelaki yang mampu menjadi wali untuk menikahkan anak-anak aku bila mereka besar nanti . ini bukan angan-angan , ini impian . mungkin jodoh aku belum sampai . orang kata Allah simpan jodoh aku supaya aku belajar sehingga berjaya , mungkin. apa yang aku cerita sekarang berdasarkan sebuah buku yang aku rasa boleh menjadi inspirasi aku untuk berjaya . esok lusa aku kongsi ceritanya , ayat dia yang sangat sarkastik boleh menangis kau baca . haha .

ini sahabat , tahun terakhir berbuka bersama . habis periksa , masing-masing buat cerita sendiri . entah bila kita boleh meluangkan masa bergelak ketawa , bertepuk tampar , makan sama-sama , bercerita pasal pengalaman selepas habis sekolah . macam dah terasa rindu , ah . nyampah lah gini . nanti kalau aku rindu , aku masuk mimpi korang sorang satu . 

" stop looking for a partner . focus on your goals and rebuilding your life . the right person will eventually find their way to you ." sekian .


No comments:

Post a Comment