Asyiqin Ismadi : TUJUH TAHUN DULU .
Blog ini adalah cerita yang diungkapkan dengan indah dan menjadikan aku yang pernah menjadi manusia , kembali manusia .

Saturday, October 27, 2012

TUJUH TAHUN DULU .

Assalamualaikum .

Tempat jatuh lagikan dikenang , inikan pula memang kenangan . Bukan AsyiqinIsmadi namanya kalau tak merosakkan peribahasa . Menangis cikgu Faridah bila baca , silap-silap pencen awal dapat murid macam gua . Balik kepada tujuan asal , sebenarnya gua pergi reunion gua muda-muda dulu . Lepas tujuh tahun tak jumpa , maka dengan besar hatinya gua berjaya berkumpul dengan budak-budak kelas gua masa darjah enam dulu . Masing-masing dah bertukar gaya ultraman , daripada secomot-comotnya orang jadi sehandsome-handsome dan secantik-cantiknya orang . Teruja mak nak oii .

percaya tak percaya , ni gambar gua tujuh tahun lepas . Sapa yang perasan dia hebat , try ah cari mana satu gua . Mula-mula tengok pon gua tak boleh carik muka sendiri . Nampak lah yang gua makin cun dari dulu . Dulu comel , sekarang cun . Nampaklah bezanya kat situ . Hahaha . Seingat gua , masa ni pergi lawatan dekat pagoh . Naik van tak ada pintu , makan makanan yang semuanya rasa herba samapi kentut pon bau herba . Gua tak tau lah macam mana kawan gua boleh simpan gambar ni lagi . Boleh gua simpan , tunjuk dekat anak cucu gua . Biar diaorang tahu betapa awesomenya gua muda dulu . Perasan lagi .

Jeng jeng jeng , ini pulak gamba setelah melalui proses transformasi selama tujuh tahun . Masing-masing dah lain . Ada tu dulu pemalu sangat , sekarang terlebih hyper . Eceh , gurau-gurau mengeratkan silaturrahim . Sangat lah keterujaan jumpa diaorang , almaklumlah lama tak jumpa . Bila dah duduk berkumpul ramai-ramai , habis semua cerita zaman dulu-dulu keluar . Boleh kejang urat ketawa dok ketawa manjang . Cerita yang entah semua dah lupa , boleh pulak diulang tayang balik . Terasa macam dekat zaman muda dulu . Entah bila boleh jumpa ramai-ramai lagi . Nanti gua buat pulak reunion lepas sepuluh tahun . Gua rasa masa tu lagi meriah . Eee , tak sabar pulak rasanya . Hahaha .

Perkenalkan, wanita-wanita yang datang memeriahkan majlis . Dah lawa-lawa sekarang kawan-kawan gua . Dah makin ayu , lagi-lagi yang pakai baju kurung all in blue tu ( bunyi cengkerik ) . Mula-mula datang , rasa janggal nak cakap dengan diorang . Lama tak jumpa .Bila dah lama duduk bercerita , mulut gua pon dengan lajunya bercerita gaya orang tak cukup nafas . Bila duduk ramai-ramai , cerita dulu-dulu lah yang disampaikan . 

Ha ,itu dia masterplan ataupun admin majlis ni . Jiha kitaorang panggil . Terima kasih dah bersusah payah merancang siap edar kad jemputan lagi . Sangat lah menghargai usaha dan jasa baik anda . Ewahhai . 


Nah , gua sajikan gambar jejaka-jejaka idaman kelas satu masa dulu . 

Lepas ni , gua nak plan reunion sekolah menengah pulak . Sekian .




No comments:

Post a Comment