Asyiqin Ismadi : Aku gelar mereka sahabat bukan kawan bukan teman .
Blog ini adalah cerita yang diungkapkan dengan indah dan menjadikan aku yang pernah menjadi manusia , kembali manusia .

Friday, November 30, 2012

Aku gelar mereka sahabat bukan kawan bukan teman .

Assalamualaikum . 

Disebabkan stress melampau yang disebabkan oleh exam yang sangat tough dan kepatahatian haha , aku memerlukan mereka untuk  teman aku berhibur . Semuanya berlaku tanpa rancangan , aku mesej mereka dan ajak mereka keluar . Aku mesej semua , tapi tak semua yang boleh pergi . Aku faham keadaan mereka . Mana yang boleh pergi , aku pergi je dengan mereka . 

Dalam kereta sekejap bising , sekejap senyap dan ulang-ulang je macam tu . Kereta akan jadi bising bila ada benda yang lawak dan pelik . Biawak melintas je kereta macam nak pecah . Yela , ada 3 perempuan dan mulut mereka akan " aaaaa , bedus ada biawak tu ! " . Dan bedus relax je balas " ala , biawak tu patah balik ' . Errghh . Dan lepas tu kereta senyap je , macam semua tidur . Sampai satu tempat ,kereta jadi bising bila bedus keluarkan kenyataan dan masing-masing pung pang pung pang betul ke apa yang bedus cakap . Then bla bla bla .

Tempat pertama yang dituju ialah bpmall . Tak ada tempat yang nak dituju , maklumlah pergi pun tak ada rancangan . Ikut kaki yang berjalan , akhirnya berhenti depan wayang . Sampai depan wayang , bergaduh pulak nak tengok cerita apa . Yang sorang nak tengok cerita tu , yang sorang nak tengok cerita ni lepastu pergi osom last-last cerita sepah yang menang . Pergi beli tiket then tak ada seat , Ada pun seat yang depan skrin gila dan kalau aku beli jugak kitaorang akan jadi tengok cerita secara mendongak . Sungguh tak seronok . Makanya , dibatalkan dan pergi ke square one .



Sampai kat squareone , tempat wayang yang first dituju . Lepas beli tiket tak tau nak pergi mana sebab wayang mula lambat . Makanya , bedus dan syamim terpaksa lah ikut kami pergi berjalan-jalan . Kitaorang beli makanan untuk diseludup masuk wayang . Berjimat katanya . Macam nak putus tali beg aku ni ha bila beg aku ada macam-macam benda , air kotak , twisties , kamera bla bla bla . 

Cerita Sepah ni okay la , best jugak lah dilayan masa boring-boring ni . Yang jadikannya tak best , budak-budak agas mana tah yang macam orang jakun masuk wayang . Bising dia , masyaAllah . Orang senyap dia ketawa , orang ketawa dia lagilah ketawa kuat . aku rasa kitaorang salah pilih seat . Yang tu satu hal , yang budak belakang ni satu hal lagi . Disebabkan cerita yang kelakar , semua dalam panggung ketawa . Yang budak ni ketawa dan tumbuk-tumbuk  kerusi aku . Geram je . Nasib baik kaki aku tak boleh melipat ke belakang , kalau tak , aku dah sumbat dalam mulut dia  . Haha 

Keluar-keluar je , hujan . Disebabkan tak ada sape yang nak amik gambar kitaorang , kitaorang kena ambil gambar sendiri . Dan begitulah jadinya . Inilah kenangan kami berlima . Pusing-pusing bandar sampai tak tahu tempat yang dituju . Last-last cari tempat makan . Hujan-hujan , semua lapar . Kami singgah di warung mee racun seperti yang disiarkan di jalan-jalan cari makan . Okay lah rasanya , Tapinya aku macam makan racun doe , sakit perut lepas tu . Mungkin sebab tu namanya mee racun . 

Kehadapan korang , terima kasih sebab dah teman aku menghilangkan rasa stress yang bergelumang dekat aku selama beberapa minggu . Terima kasih juga untuk satu hari yang awesome gila ni . Nanti kita keluar lagi . Kali ni aku akan pastikan , semua boleh pergi . Tak ada sapa yang terkecuali . Haha 

No comments:

Post a Comment