Asyiqin Ismadi : Boleh bikin gua tak tidur malam ini orang .
Blog ini adalah cerita yang diungkapkan dengan indah dan menjadikan aku yang pernah menjadi manusia , kembali manusia .

Thursday, December 6, 2012

Boleh bikin gua tak tidur malam ini orang .

Assalamualaikum . Pastinya ramai yang merindui aku , al-maklumlah sudah seminggu aku tidak mengepost . Ahh , dustaa semata . Siapa lagi nak rindu blog ni kalau bukan tuannya , ye dak ?

What a sadlife I have today ..... Hari ni gua cuma tidur 3 jam je . Bukannya gua overnight ke ape , cuma mata ni taknak melabuhkan tirai kerana membantai air kopi yang sepatutnya untuk satu teko gua buat satu cawan je . Gila pekat melekat kopinya sampai mata gua ni ha tak nak terkatup , gua buat apa yang patut dan pukul 3 setengah pagi baru boleh tidur .

Sedang gua lena diulit mimpi dan gua rasa macam baru sekejap je gua tidur , handphone pula berbunyi . Tengok skrin , "ohh , dia ni . Biarlah . " . Gua rasa macam nak sambung tidur balik , tapi memandangkan sudah dua hari tidak mendengar suaranya gua gagahkan mata ni celik .

Gua : Hello *suara garau habiss , no comel-comel bagai .
Him : Bangunlah awak oii , solat subuh .
Gua : Alaa , bagi orang sambung tidur sampai 6.30 . Nanti alarm bunyi , orang bangun .
Him : Ahh , tak percaya . Dah la bla bla .....................
Gua : Ye , orang bangun dah .

Untuk mengelakkan gua tertidur , gua duduk bersandar dekat katil . Gila mengantuk gua bagitau . Dua hari tidak bercakap , rasa janggal pon ada . haha . Dia yang galak bercerita sebab gua blur sampai mata terkatup bagai . Dia pungpang pung pang dan gua rasa kesian pulak . Penat-penat dia kol , gua badak je . So , gua layan cerita dia . Dari A sampai Z . Bila dah syok berbual , keluaq lah telo Penang dia . Tediaaaa , jenuh gua nak tukar slang gua . hehe . " satgi , hang , pi lah " . Terbelit lah lidah gua . haha

Syok sangat berbual , tengok jam dah pukul 6.40 . Gua mintak berundur dahulu dan menyuruh dia kol gua lagi . "amboi , cantik muka hang . Hang letak satgi lepas siap solat hang kol balik " . Siap solat , gua kol , dia dah tidur .....................

Sebab banyak benda gua nak setelkan , gua tak sambung tidur . Gua hebat hari ni . wehuuuu .Gua keluar dengan tira , wanita feberet . teman dia pergi bank dan tak ada hala tuju lepas tu . Pergi karaoke dekat sepuluh lagu . Dan tiba-tiba ..........

Him : awak , kat mana ?
Gua : square one , mai ah join sekali .
Him : satgi sampai .

Dan , yaaa . nebes jugak lah , mana taknya . selama ni otp je , sekali nak jumpa aii lah hati . haha .
sedang gua keluar ke kaunter untuk tambah lagu , dia dah ada kat belakang gua . berlari gua masuk bilik , nasib baik tak salah bilik =='

Berduet dua lagu okay lah kan , nasib baik suara gua bekerjasama dengan jayanya . kalau tak , malu je . haha . jumpa sekejap lepas tu balik sebab dia ada kerja , dan gua dengan tira pon balik . That's all . Thank You . haha

p/s : hari ni tak ada gambar , tahap kemalasan lagi tinggi daripada tahap kerajinan . haha


7 comments:

  1. Replies
    1. Hihi , mana adalah . Kita kawan je dengan dia . Haha

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. weyh sape seyh ?? rugi tak ikot. hehew

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adalah . Kalau kau ikut , boleh jumpa sekali tadi . Haha

      Delete
  4. rugi syafa kaw ta ikut, auuummm, HAHA

    ReplyDelete