Asyiqin Ismadi : SAYA BANGGA SANGAT .
Blog ini adalah cerita yang diungkapkan dengan indah dan menjadikan aku yang pernah menjadi manusia , kembali manusia .

Friday, November 2, 2012

SAYA BANGGA SANGAT .

Assalamualaikum .

Apa khabar semua pakwe-pakwe dan makwe-makwe sekalian ? Intro paling loser aku rasa . Hahaha . Balik tajuk asal , ape yang aku banggakan sangat ?Mestilah aku bangga jadi anak kedua . Bukan anak pertama , anak bongsu , anak buluh betong mahupun anak ikan . Mestilah ada sebab aku kata gini kan . Even aku tak percaya sepenuhnya , 99% daripadanya memang ada kat aku . Walaupun banyak negatif daripada positifnya , aku tetap berbangga . Angguk sikit batch anak kedua . Hahaha .

ANAK DEGIL
Anak kedua dikatakan lebih
degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia aje yg betul.dlm ramai-ramai adik beradik dia aje yg DEGIL.kemahuan dia kuat.kalau buat sesuatu sungguh-sungguh.kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan.
...

TAK PANDAI PUJUK
memang anak no 2 ni dia tak
pandai pujuk makwe or pakwe dia.

BERCINTA
dia kalau bercinta, sangat setia.sanggup berkorban. :D

HITAM / PUTIH
Apa yg dikatakan semua dipegang.kalau
hitam, hitam lah kalau putih, putih lah.degil tak boleh toleransi.

HATI
Anak no 2 ni juga nampak aje
keras.tp hati dia lembut.SATU lagi pe'el dia.dia tak boleh ditegur.

BERDIKARI
Very independent.memang betul.tp kalau terlebih
independent pun payah.mudah bergaul.very take care.

ARAHAN
Anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan.dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata tak boleh kerja ngan orang.

PEMAAF DAN CARING
tidak dinafikan anak no 2 ni pun
pemaaf dan caring.TAPI awas jangan bagi diorang marah kalau diorang marah faham saje lah.

PAKAIAN
Nak semua up to date.semua nak kemas..

Tolong jangan percaya seratus peratus . Sebab aku tak ada pakwe sampai sekarang , kau baca sebab kedua . Tu dia sebab utama . Kepada anak kedua , tolong jangan malukan anak kedua dengan melakukan perangai anda yang di luar jangkaan pemikiran manusia lain . Kerana nila setitik , rosak susu sebelanga yu noe . Hahaha .

Aku suka bergambar kat tengah sebab aku angah , anak kedua keluarga Ismadi . Beliau sangat awesome ohkengg :D

Sekian , 

No comments:

Post a Comment