Asyiqin Ismadi : Makin dihitung makin lambat gaya siput geraknya .
Blog ini adalah cerita yang diungkapkan dengan indah dan menjadikan aku yang pernah menjadi manusia , kembali manusia .

Saturday, December 8, 2012

Makin dihitung makin lambat gaya siput geraknya .

Assalamualaikum .

Aku sedang menghitung hari , ya . menghitung hari seperti yang dinyanyikan oleh kris dayanti . yang membezakannya adalah aku bukan menghitung hari menanti yang tak pasti . aku menghitung hari untuk merdeka untuk yang kedua kalinya . masa merdeka yang pertama kalinya , keputusan yang aku dapat kurang memberangsangkan menyebabkan aku terjebak dalam peperangan yang mengheret aku ke lembah persekolahan kembali . dan merdeka yang kedua kalinya yang aku tunggu-tunggu saban hari . aku akan pastikan strategi peperangan yang aku gunakan akan berjaya membawa aku menyambung pelajaran ke peringkat ijazah tahun hadapan , insyaAllah . 

Semakin aku hitung, semakin lambat hari bertukar . aku memang tak penyabar orangnya . macam-macam rencana yang telah aku aturkan selepas habis berperang cuma aku khuatir sama ada menjadi atau tidak . biasanya , bila aku aturkan sesuatu jarang menjadi . kita hanya merancang , tuhan yang menentukan . dan sebab tu aku lebih suka plan on the spot . tak payah planning bagai . menyusahkan aku rasa . mungkin aku je yang rasa . haha 



Untuk pertama kalinya aku memakai gincu merah menyala bak mak ngah nak pergi kenduri kahwin dan 

menggayakan tudung pesen najwa latif yang tak pernah aku gayakan . 

Ya , terasa janggal . sangat janggal . aku tak pernah bergaya sebegini rupa . ini pertama kali .

Atas arahan sang adik yang merengek mahukan aku menjadi objek hidup untuk eksperimen fotografinya .

aku turuti sahaja . aku memang jarang ikut kata dia . aku kan kakak no 2 , ada hidup sendiri .

Mungkin aku perlukan kapsul gembira untuk belajar senyum . senyum untuk hidup .

dan gembirakan hati orang sekeliling aku . ahh , mula mengarut . 


panjang lagi jalan yang kena aku lalui lepas ni . penuh ranjau onak duri liku-liku gaya litar sepang  . 

aku nantikan hari untuk merdeka dan tak pernah fikirkan perkara selepas itu .

mungkin aku perlukan seseorang yang boleh menyalurkan semangat untuk aku terus berjuang .

selepas family dan sahabat-sahabat yang sentiasa ada untuk aku .

dan aku masih mencari pemilik tulang rusuk kiri dia yang hilang dan ada pada aku sekarang .

come to mama babyy . yukss ! 

aku pon tak tahu saka jiwang sapa entah yang merasuk aku dan buat aku tulis post yang aku rasa macam 

nak muntah hijau bila aku baca balik . 



p/s : aku kena luaskan perspektif aku pasal jiwang karat . karat yang akan membunuh jiwa-jiwa yang menyelaminya .


No comments:

Post a Comment